Voorbereiding, vlucht en de eerste nacht

27 augustus 2016 - Daegu, Zuid-Korea

Oké, hier gaan we dan. Vandaag begin ik met mijn eerste blog, en het is ook gelijk al een lange (dus veel leesplezier haha). Om het effe overzichtelijk te houden zet ik er kopjes boven.

Voorbereiding:
Na maanden van plannen/regelen en natuurlijk nieuwe outfits voor in Korea te hebben gekocht :), was het eindelijk zo ver om naar Schiphol te gaan. Alle voorbereidingen gingen op zich wel heel makkelijk (behalve dan dat papieren voor de visum wel veel later dan gepland kwamen). Maar toch was er een probleem. Nu moet je weten dat ik van kinds af aan al soms last van mijn oren heb. Vroeger moest ik redelijk vaak naar de dokter voor oorpijn of oorontsteking. Nu heb ik de afgelopen jaren geen last van mijn oren gehad. Maarja, een week voordat ik zou vliegen beginnen mijn oren heel er pijn te doen. Na een paar dagen werd het steeds erger. Blijkt dus dat ik een gehoorgangontsteking heb aan mijn linker oor (dit hoorden we pas 3 dagen voor vertrek). Dus flink wat oordruppels erin en hopen dat beter wordt. Dag  voordat ik wegging zag het er al beter uit en nu klein beetje last nog aan het oor, maar geen pijn meer.

De reis:
Nu was het dan zover, op reis naar Daegu. Aangekomen op Schiphol ging alles goed: mijn 2 grote koffers snel ingecheckt en even gewinkeld/gegeten en toen afscheid genomen van mijn ouders. Toen ging het grote avontuur beginnen, in mijn eentje vliegen naar Zuid Korea. Gelijk door de douane poortjes en op naar de gate. De vlucht had helaas 20 minuten vertraging en vertrok daarom pas rond 22:00 uur,  maar daarna verliep alles goed. Het is altijd even afwachten wie je naast je krijgt, maar ook hier alles goed. Geen huilende baby of mensen die iets te veel praten, nee ik had gewoon een stille Koreaanse jongen naast mij zitten die bijna de hele tijd sliep. In het vliegtuig zat ik bij het raam en kon ik nog lekker genieten van het uitzicht.

IMG_4665         IMG_4692

IMG_4738

Onderweg films gekeken en zelfs nog een paar uurtjes geslapen. En wat doe je als je om 00:30 over de Russische grens vliegt met bijna 1000 km/uur? Tuurlijk dan kijk je effe heerlijk een aflevering van de nederlandse soap "Gooische vrouwen". Toen na ongeveer 10 uur vliegen kwam ik rond 3 uur (volgens mij, door het tijdsverschil en zo'n lange vlucht heb je totaal geen tijdsbesef). aan in Seoul.

En daar was het effe drama. Omdat ik nu een binnenlandse vlucht had en overstapte van klm naar korean air moest ik mij en de koffers eerst uitchecken en daarna weer inchecken. Dit is dus niet echt een transfer en dat kon ik de mensen daar niet goed uitleggen, ze begrepen mij totaal niet. Toen moest ik met een shuttle trein naar het andere deel van het vliegveld om daar mijn koffers op te halen. Nou ga dat daar maar vinden, ik steeds het bordje bagage volgen maar opeens stopten de bordjes. Toen moest ik naar de immigratie dienst om naar de bagage te kunnen, maar daar had je weer een papiertje voor nodig met al je gegevens die weer een stuk verderop lag. Na lang bezig te zijn kon ik eindelijk mijn koffers hallen. IMG_4714Gelukkig had ik die wel snel te pakken. Toen moest ik nog weer een briefje invullen weer met al mijn gegevens en of ik niks illegaals enzo mee had. Toen kon ik dus weer opzoek naar incheck balie voor de vlucht naar Daegu. Maar veel van de borden waren ook met Koreaanse tekens dus het was wel even zoeken. Toen nog een uur wachten om in te checken en daarna nog weer 2 uur wachten om het vliegtuig in te mogen. Dat voelt dan toch best raar als je daar alleen met al je koffers op zo'n groot vliegveld loopt en je bijna alleen maar Koreaanse mensen ziet. Op de vlucht naar Daegu was ik ook een van de enige buitenlanders. Aangekomen op Daegu (na maar 30 min vliegen) ging alles heel snel. Hier zijn geen poortjes of apartje briefjes die ingevuld moten worden, hier kon je zo je koffer pakken en weg.

Eerste nacht:
Na de vlucht gelijk door naar het hotel op het vliegveld. De kamer is goed en ziet er leuk uit. Maar door het tijdsverschil was ik uitgeput maar niet echt moe. Slapen ging moeilijk. Vandaag (zaterdag) ging ik ontbijten in hotel: scrambled eggs, worstjes, bacon, cornflakes, sla en brood. Toen ik wou lunchen bleek dat het restaurant hier alleen gebruikt wordt voor ontbijt en dat je er dus niet kan lunchen of dineren. Vet teleurgesteld en ik voelde me ook steeds slechter worden. Was duizelig, moe, beroerd en misselijk (waarschijnlijk de jetlag). Helaas bleken er geen restaurantjes in de buurt te zijn, daarvoor zou ik met taxi naar centrum moeten. Maar aangezien ik mij niet goed voelde zag ik er tegenop om met 28 graden daarnaartoe te gaan. Dus dan maar broodjes en drinken kopen op het vliegveld.

Het gaat nog steeds niet heel goed, nog misselijk en beroerd. Maar na een dag relaxen in hotelkamer hoop ik dat morgen alles beter gaat want morgen wordt een drukke dag. Eerst naar mijn kamer op de campus en dan nog paar dingen kopen. Heb er zin in!

1. Opa en Oma:
    27 augustus 2016
    Hoi Sanne,
    Wat heftig allemaal dat gedoe met je koffers, maar je hebt het wel allemaal voor elkaar gekregen.Hopelijk voel je je nu alweer wat beter,jammer dat je niet kan eten in het hotel maar dan maar een dagje op brood en drinken dat lukt ook wel.Morgen heel veel succes en zijn benieuwd hoe je kamer er uitziet.
    Wij zijn trots op je!!!
    We lezen verder wel hoe het allemaal gaat.

groetjes Opa en Oma.
  2. Pap en Mam:
    27 augustus 2016
    He Sanne,
    morgen wordt vast erg leuk....naar je kamer op de campus, roommate ontmoeten, met je buddy Suzy de stad in.:)
    Have fun!!!!!!

Leuk hoor om zo te lezen over je belevenissen.
    XX
  3. Pap en Mam:
    He' topper...trots op jou
  4. Janet:
    28 augustus 2016
    Lieve Sanne, hoe gaat het nou met je? Vind het leuk om je berichtjes te lezen en moet je zeggen dat ik wel heeeeeeeeel erg trots op je ben!! Ik hoop dat je een mooie kamer krijgt en een gezellig kamer genootje. Wens je voor morgen een hele goeie start!!!! knuffel van je tantetje
  5. Ina Lamain:
    Lieve Sanne.
    Top dat je dit onderneemt. Het levert je heel veel op. Een hele fijne tijd in Korea. Maak er wat van maar dat gaat vast wel lukken.
    Groetjes Tante Ina