Het saaie deel van hier studeren!

20 november 2016 - Daegu, Zuid-Korea

Hallo lieve mensen,

Ik kwam er net achter dat ik al bijna een MAAND niks meer heb geplaatst op mijn blog. De tijd gaat zo snel hier dat ik het niet eens doorhad. Laatste tijd had ik het soms erg druk dus zette het steeds voor me uit, maar nu wou ik toch wel iets plaatsen.

De laatste weken had ik een aantal presentaties en nog een paar toetsen. De resultaten zijn goed, maar de manier van nakijken is wel heel anders dan ik gewend ben. Voor de rest merk ik dat het hier niet echt gebruikelijk is als je commentaar levert op de leraar. Een echte discussie zit er hier niet echt in met een leraar aangezien ze niet willen wijken van hun mening. Dus ja dat is iets wat ik nog steeds niet echt kan accepteren maarja. Als ik in Nederland ben kan ik weer lekker discussiëren haha.

Heel veel buitenlandse studenten gingen in de weken na de toetsen reizen in Azië en was het hier wel heel rustig. In deze tijd voelde ik me soms ook echt verdrietig en miste ik thuis. Dus toen stuurden mijn ouders een pakketje op met eten uit Nederland. Lekker pepernoten, schuimpjes, Nederlandse chocola, fruit, crackers en KAAS (ooh mis echt de Nederlandse kaas).. Ik wou ook heel graag de Groninger metworst maar die zat er niet in. Wat blijkt nu, waarschijnlijk hebben ze alle 3 de worsten er bij de douane uitgehaald :(.Dus nu maar effe een maandje wachten totdat ik de weer kan eten.

Wat betreft dat maandje voordat ik thuis ben. Dat maandje is nu iets langer geworden haha. Plan was eerst om al de 20ste naar huis te gaan maar dat plan is gewijzigd. Sinds ik hier zit weet ik zeker dat ik zoveel van de wereld wil zien als mogelijk is. Echt reizen is geweldig en de wereld is zoo mooi! Dus nu ga ik de 20ste niet met het vliegtuig naar Amsterdam, maar naar PHUKET in THAILAND!!! Heerlijk een weekje aan het strand liggen en heerlijk relaxen (en hopelijk een beetje verkleuren (bruin worden kan nooit maar hopelijk ook niet rood). En dan vlieg ik weer naar Seoul om met de trein naar Daegu te gaan, daar 1 nacht te slapen en dan met het vliegtuig weer naar Seoul de volgende dag. Aangezien ik mijn vlucht moest omboeken vlieg ik nu niet direct van Seoul naar Amsterdam, maar stap ik ook nog even over in Parijs! En dan ben ik de 30e weer thuis. Hopelijk is de jetlag dan niet te erg zodat ik kan genieten van oud en nieuw.

Dus nu nog effe focussen op de laatste loodjes. Wat hier wel raar is, is dat elke professor nog super veel wil doen in deze laatste weken. En de presentaties zijn ook super veel. En naast dit begin ik me ook beetje ziek te voelen. Komt waarschijnlijk door de snelle weeromslag (warm-koud) en door het feit dat ik hier nu al 3 maand zit en het eten ook niet echt super goed is (ik mis bepaalde voedingsstoffen denk ik). Maarja nog effe doorzetten en dan naar THAILAND. Echt super veel zin in!!

De tijd gaat echt zo snel. nog 2 week les, dan toetsen en dan weekje hier in Daegu zitten en dan weekje Thailand en al naar huis.
Dus mensen, jullie moeten nog effe 10 dagen langer wachten voordat ik terug ben. Maarja wat is nu 10 dagen op 4 maand he :)

XX sanne

1. Pap en Mam:
    20 november 2016
    We zijn SUPER TROTS op jou......
    Je doet het toch allemaal maar even....
    Maar zijn blij dat het er ook zo op zit, zodat we je weer kunnen.....
    Wij houden van jou!!!!!
  2. Ina Lamain:
    Hoi Sanne.
    Meid wat doe je het geweldig. Leuk hoor nog een weekje Phuket. De stranden zijn in Thailand zo mooi.Het eten is er prima. Geniet er maar van. This is a ounce time in your live, enjoy it!!!!!!!!
    Groetjes van mij!
  3. Opa en Oma:
    Hallo Sanne,
    Nog even een paar weken studeren en een weekje Thailand en dan .....terug naar het mooie Nederland en het nog mooiere Winschoten.
    Wij zien er naar uit en zullen zorgen voor heerlijke oliebollen!!
    Geniet er van.
    groetjes Opa en Oma.
  4. Rolanda:
    21 november 2016
    Hoi Sanne
    heel veel succes met de laatste studie weken. En dan lekker luieren en genieten in Thailand. Ik wens je gezegende kerstdagen, dat zal zeker ook een bijzondere ervaring zijn in Zuid-Korea. Hou je taai.
    groetjes Rolanda.
  5. Janet:
    25 november 2016
    Hoi lieve Sanne, leuk weer van je te horen!! Maar die rottige lui bij de douane....uitgerekend die lekkere metworsten!!!!! De tijd gaat wel snel hè. Ik wens je nog een hele prettige tijd,geniet er lekker van en ik ben trots op mijn nicht(je)!!!! Knuffel van je tantetje.
  6. Leonard en maria:
    13 december 2016
    Hoi sanne

Misschien een verassing
    Dat ik met Maria ga.
    Maar je mag weten ook wij zijn trots op je.
    En opa en sietse ook, geniet er nog maar lekker van.
    En we kijken uit je weer terug te zien
    Tot gauw lieve nicht
  7. Leonard en maria:
    13 december 2016
    Hoi sanne

Misschien een verassing maar heb een relatie met Maria
    En jij mag weten ook wij zijn trots op je.
    Ook opa en sietse
    Wij verheugen ons er op jou weer te zien

Tot gauw lieve nicht