JEJU, het koreaanse Hawaï

30 oktober 2016 - Daegu, Zuid-Korea

Sorry dat ik zo'n lange tijd geen verhaal meer gepost heb... Ik was druk met studie want de midterms/toetsen kwamen er aan en vergat dan om een verhaal te plaatsen. Want ja ik kan natuurlijk niet altijd leuke dingen doen hier, er moet ook nog geleerd worden.

Voor de toetsen zat ik best in de stres want het is natuurlijk heel anders dan in Nederland. Maar op zich ging het wel goed met de toetsen. Ik had in 1 week 3 toetsen (naast de gewone lessen) en een week later zou ik nog 1 toets hebben (op de woensdag). Dus ik besloot om in het weekend tussen de toetsen door effe een uitje te plannen. Het weekend na de toetsen kon namelijk ook al niet.. Dus toen besloot ik om met een groep mensen naar Jeju te gaan!!! Het is een prachtig eiland in het zuiden van Zuid-Korea.

Maar dan moest ik wel een vliegticket regelen en dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Na een paar dagen geprobeerd te hebben hadden we eindelijk de vlucht (moesten Koreaanse bankaccount hebben :()

We hadden op vrijdag de vlucht van 9 uur. Na een paar probleempjes kwamen we op tijd aan en konden gelijk vliegtuig in,

Wou dat ik hier woonde....

Aangekomen in Jeju moesten we uurtje wachten op de anderen en toen door naar de Manjanggul cave. Dit is een ondergrondse lava gang. Was echt heel mooi om te zien. Helaas is het eiland echt heel erg groot en rijden de bussen niet vaak dus duurde wel 1,5 uur voordat we op volgende locatie waren. Toen gingen we naar een kunstpark en daarna naar de accommodatie en lekker samen uit eten.

De volgende dag gingen de anderen een berg bewandelen (2 km hoog; hoogste puntje in Zuid-Korea). Was een wandeltocht van 10 km en bijna 6 uur om naar top te gaan en weer naar beneden. Het regende heel erg en ik had er geen zin in. We waren er maar 2,5 dagen en dan wou ik niet een berg bewandelen. Toen ben ik in mijn eentje naar het zuiden van het eiland gegaan en heb veel watervallen gezien en magma aan de kust en andere mooie dingen. Was zo lekker aan de kust, toen had ik echt gevoel dat ik op tropisch eiland was...

De preachtige kracht van de zee tegen koude magma/lava rotsen

Moest soms heel ver lopen naar de volgende waterval of bushalte, maar alles ging goed. Mensen spreken ook hier nauwelijks Engels maar kon alles wel goed uitleggen. Toen 's avonds op zoek naar de anderen want we gingen ergens anders slapen nu. Het was een heel gezoek en ik moest toen bijna 2 uur in de bus zitten maar gelukkig vond ik ze en konden we gezellig eten samen.

De volgende dag al om 7:30 weg naar de Sunrise peak waar een oude krater is.

Dit eiland is zoo mooi!!

Toen terug en lekker ontbijten (cornflakes, brood met jam en gebakken eitjes; perfect!!). Daarna naar een oud volks dorp. Gelukkig kon onze tas in een kluis want elke keer met al mijn spullen op mijn rug lopen werd wel zwaar. Het dorp was echt super groot, maar heel leuk om al die huisjes te zien. Jeju is bekend om hun zwarte varken en die liepen dan ook in het dorp. Een paar uur later aten we de zwarte varken in een restaurant aangezien het vlees beroemd is hier. Maar eerlijk gezegd smaakt het gewoon als normaal varkens vlees. Toen met de bus over het eiland en naar een groot bos. Ik had niet echt veel zin, maar de anderen wouden er graag lopen. Halverwege zou een heel mooi meer moeten zijn maar we konden niks vinden. Mijn voeten begonnen pijn te doen en het werd al donker, dus werd beetje geïrriteerd. Maar toch maar door en toen lekker in d e bus terug en heerlijk uit eten gegaan en door stadje lopen. Toen lekker relaxen en volgende dag alweer terug naar Daegu.

Mijn vlucht vertrok 's ochtends al dus vroeg opstaan en in de taxi naar vliegveld en weer terug. Het was een trip om niet te vergeten. Echt super mooi eiland maar jammer dat we elke dag wel veel regen hadden. Maar zelfs in die regen heb ik echt een top weekend gehad!

Toen terug op de campus weer leren voor de laatste toets en weer naar colleges. Ook deze toets was wel okay naar mijn gevoel. Nu verder met schoolwerk, werkstukken, toets (koreaans) en presentaties. Maar gelukkig ook nog een paar uitjes op de planning. Tijd gaat zo snel, nog maar 1 maand les en dan toetsen en dan alweer terug naar Nederland. Aan de ene kant wil ik hier langer blijven, maar stiekem mis ik Nederland ook wel.
Tot gauw!!

1. Janet:
    30 oktober 2016
    Hoi lieve Sanne,leuk weer van je te horen!! Had je al gemist. dat was een gezellig tripje afgelopen weekend!Leuk dat je ook alleen een uitstapje maakt. Hoe is het met je toetsen gegaan? Lieve groetjes uit seewis
  2. Rolanda:
    Hoi Sanne

Leuk om te zien wat je allemaal mee maakt en dat je er van geniet.
    Wat een unieke ervaring.
    Sterkte en succes met de toetsen die nog gaan komen.
    groetjes uit Heiligerlee
  3. Pap en Mam:
    30 oktober 2016
    Hé Topper.....wij zijn super trots op jou....zoals jij jezelf redt....
    wij weten dat je echt geniet daar in Zuid Korea...nog veel succes en veel plezier nog met
    wat je allemaal nog gaat doen...xxx Pap en Mam
  4. Pap en Mam:
    30 oktober 2016
    Hè, mooie foto's ook! Ook nog van Apsan Mountain en van de lichttour! Genieten hoor :)
  5. Opa en Oma:
    31 oktober 2016
    Hallo Sanne,

Wat beleef je allemaal prachtige dingen en heel mooi dat je dat allemaal onderneemt.Wij genieten iedere keer weer van je mooie verhalen!!
    Heel veel plezier nog en succes met je studie.
    Dikke knuffel van Opa en Oma.
  6. Leonard en maria:
    13 november 2016
    Hoi meid

Leuke foto's
    Blijf genieten en leren
    We denken aan je Groetjes en liefs van ons